A PATTANÁSOS BŐR, A MENSTRUÁCIÓS CIKLUS ÉS A TÁPLÁLKOZÁS ÖSSZEFÜGGÉSEI


Előfordult már, hogy állán makacs pattanás jelent meg, ami mindig a menstruáció előtt tört ki? Vagy éppen az ovuláció körül?

Nagyon függünk ingadozó nemi hormonjainktól, a hangulatunk, az energiaszintünk és a bőrünk is. Gondolta volna, hogy a célzott bőrápoláson túl a megfelelő étrenddel is megelőzhetjük e kellemetlen tünetek megjelenését? Annak okán, hogy szervezetünk étrendi igényei némileg változnak, attól függően, hogy éppen hol tartunk a ciklusunkban. 

Azáltal, hogy bizonyos ételféleségeket beépítünk a táplálkozásukba, valójában támogathatjuk a hormonális egyensúlyt és megelőzhetjük ezeket a bosszantó hormonhatásokat! A megfelelő ételek javítják a menstruációt megelőző tüneteket és csökkentik a hormonális hatás következtében megjelenő pattanásokat. Tehát együnk jól a tiszta bőrért! 

A női, menstruációs ciklus első napjával kezdődő és ovulációval végző fázisban, ami a follikuláris fázis, válasszon könnyen emészthető fehérjéket tartalmazó ételeket, mint például a hal, csirke, hüvelyes növények. A hormontermelés támogatása érdekében, koncentráljon egészséges zsírok szervezetébe való bevitelére, különösen az omega - 3 zsírsavat tartalmazókra. Ilyenek a tengeri halak (pl. makréla, hering, szardínia, lazac) és hazai halak (pl. busa), az algák (spirulina, chlorella), lenmagolaj, repceolaj, olajos magvak (pl. dió, mandula, pekándió,) és az ezekből készült olajok (pl. dióolaj).

Az ovulációs fázisban, vagyis peteéréskor fogyasszunk minél több könnyű, nyers ételt. Gondoljunk a zöld turmixokra, gyümölcslevekre, friss gyümölcsökre és zöldségekre. Ebben a szakaszban elengedhetetlen azon ösztrogének méregtelenítése, amelyre már nincs szükségünk, hiszen a ciklus első részében betöltötték céljukat. Ebben a keresztesvirágú zöldségek (pl. brokkoli, brokkolicsíra, kelkáposzta) és napi 1-2 nyers sárgarépa elfogyasztása rendkívüli segítséget nyújthat a legtermészetesebb módon. Ha a szervezet nem távolítja el megfelelően az ösztrogén „hulladékot”, ez a PMS tüneteinek és a hormonális eredetű pattanások súlyosbodásához vezethet a periódus előtt.

Az ovulációt követő, luteális szakaszban, ami női ciklus második fele, az ovuláció után kezdődik, és a menstruáció első napjával ér véget, általában több szénhidrátra van szükségünk. Az édességek, a cukor utáni sóvárgásunk ilyenkor az egekben lehet, de fogyasztásukat korlátozzuk, mert inzulinrezisztensebbek is vagyunk ebben a periódusban. Válasszunk helyette egészséges szénhidrátforrásokat, például édesburgonyát, quinoát, hajdinát, zabot, barna rizst. Édességnek pedig magas kakaótartalmú cukormentes csokoládét vagy aszalt gyümölcsöket.

Bőrét pedig ápolja a legtermészetesebb forrásokból származó BIOLA kozmetikumainkkal, hogy bőre ritmusát újra programozza!

Alkoholmentes, bőrkímélő tenzidekkel készülő arctiszító hab kevert bőrre. Az aranyvesszőfű, csipkebogyó kivonatok támogatják a tónusosan üde bőrérzetet. Az édesgyökér kivonata és a glycerin elősegíti a hidratált bőrállapot kialakulását.


Nappali hidratáló gél antioxidáns bioaktív komplex, zsíros és kevert bőrre, esszenciális bőrtápláló olajokkal, hyaluronsavval és vitaminokkal. Bíbor kasvirág, csipkebogyó és zöld tea kivonatokkal. Kis mértékben a napfény ártalmaitól is segít óvni a bőrét.
Bőröregedés elleni bioaktív komplexet, a bőr fiatalos tónusát támogató hatóanyagok széles skáláját tartalmazza. Esszenciális zsírsavakat tartalmazó, kis mennyiségű növényi olajokkal készül, ezért a kevert és zsíros, problémás bőr ápolására is alkalmas. Az A-, C-, B3-, B6-, E, H-vitaminok, a folsav, a zöld tea, a csipkebogyó és a homoktövis multifunkcionális antioxidánsokkal segíti bőrének táplálását.


A kevert és zsíros bőr hidratálására, ápolására és faggyúmirigy működésének normalizálását és pórusainak összehúzódását segítő, mattító hatóanyagokkal készülő zsírmentes gél. A Barosma betulina és a homoktövis kivonatának hatóanyagaival, a biotin és A-vitaminok, valamint az aloe kellemesen tónusos, harmonikus bőrállapot kialakulását segíti.